Monday 13 March 2017

A steady pulse / Un polso stabile

Are you still breathing? The Full Moon in Virgo is waning down and with it the eclipse season. And what an eclipse season it was. For me it was a roller coaster of emotions surfacing, relationship issues, wisdom tooth breaking and eventual surgery. It was not made easier by a Venus retrograde in Aries starting during the eclipse season.
In the meantime, Mars, the energy that helps us take action in life, has changed signs and is now in fixed, nocturnal, Earth Taurus. Mars does not like staying in Taurus. He feels it is too slow for his liking. But personally with all the havoc that has been going on, having a constant fixed earth energy beating the pulse of life is a welcome change. 
Mars in Taurus is like an agriculture tractor or a four wheel drive desert jeep…it will not break the 0 to 100 km/h record but it sure will take you to destination. You might feel lazier aided with the dreaming Sun in mutable nocturnal water, but it is a good time to take on those long range projects that need stamina and inspiration to get them done.
Mercury, the energy that helps us communicate and think is leaving Pisces to pass into the cardinal, diurnal, fire Aries.
So just now you will start having your mental process (Mercury) going on fire coupled with Venus, your desires on, do not mess with me. In the meantime, your life force/will (Sun) still in let me merge in the watery cosmos mode and your drive (Mars) quietly doing its job.
Not an easy combination especially since both Venus and Mars are in signs (energies) that they do not like. 
But our job is to somewhat make it work. Bear in mind that just now Venus (your desires and need to relate with others) will take precedence. She is retrograde, which means she is loudly saying, I need all of your attention and I need it now.
Good Luck! 

Image credit: Spanishdict.com

(P.S. So if you feel inclined to know more where and how these energies are taking place in your natal chart please just send me a message and we can book a private session.) 




State ancora respirando? Siete tutti di un pezzo? Ieri abbiamo avuto la luna Piena in Vergine che conclude la stagione degli eclissi…e che eclissi erano.
Per me sono stati come dire, molto interessanti, con emozioni che venivano a galla, problemi di relazioni con gli altri, dente del giudizio che si rompe ed eventuale estrazione…
Tutto questo con l’aggiunta che Venere è andata retrogrado durante la stagione degli eclissi.
Nel frattempo, Marte, l’energia con cui noi prendiamo azione nella vita, ha cambiato segno ed ora sta nella energia di Terra, fissa e notturna del Toro.
A Marte non piace stare in Toro. Lo trova troppo lento per i suoi gusto. Ma personalmente, dopo tutto questo casino, avere un metronomo che scandisce a lungo raggio, il polso della vita, non è per niente male.
Marte in Toro è come il trattore che si vende in campagna, o la jeep quattro per quattro…non batteranno il record della accelerazione da 0 a 100km/h ma sicuramente ti portano a destinazione.
Vi sentirete un pò più pigri..colpa anche del Sole che sta ancora nel segno delle acque notturne e mutevoli dei Pesci. Ma è un buon periodo per prendere a cuore tutti quei progetti a lungo raggio che hanno bisogno di una costante forza ed un pizzico di ispirazione per concluderli. 
Mercurio, l’energia che ci aiuta a comunicare e pensare sta per lasciare il segno dei Pesci e passare nel segno del fuoco, diurno e cardinale del Ariete.
Per cui comincerete a sentire che la vostra mente va a fuoco con i pensieri che si sprigionano. Questo aumenterà il fuoco di Venere, i nostri desideri e le nostre relazioni, che sta nella modalità non mi prendere per i fondelli….
La nostra volontà (il Sole) è ancora nella modalità lasciami mergere con l’Universo (in Pesci) e Marte, la nostra voglia di fare, sta lentamente facendo il suo lavoro.
Non è una combinazione facile specialmente che sia Marte e Venere stanno nei segni (energie) che a loro non piacciono.
Ma il nostro compito è di farli funzionare al meglio. 
Tenete bene in mente, che in questo momento Venere (i vostri desideri e le relazioni con gli altri) a la precedenza. E’ retrograda, che semplicemente vuole dire, che a squarcia gola Venere sta gridando, ho bisogno di tutta la tua attenzione e la voglio ora.
Auguri.
Imagine: spanishdict.com


(P.S. se volete sapere come queste energie si stanno svolgendo nella vostra carta natale, non esitate di mandarmi un messaggio per prenotare una seduta privata)

No comments: